Remedii naturale și sfaturi de îngrijire personală în cazul crampelor menstruale 

Te-ai săturat să suferi de crampe menstruale în fiecare lună?

Nu ești singura. Pentru multe femei, durerea menstruală este ceva obișnuit. 84% dintre femei prezintă un anumit grad de disconfort în timpul menstruației. Pentru 43% dintre femei, această durere este o caracteristică a fiecărei perioade menstruale.

Pentru unele femei, aproximativ, 10%, durerea nu este doar inconfortabilă; este de-a dreptul insuportabilă. Această formă extremă de durere poate impacta viața și rutinele zilnice.

Te invit în continuare să explorăm metode naturale de tratament, dar nu înainte de a înțelege mai bine ce se ascude în spatele durerilor menstruale.

Ce sunt durerile menstruale?

În timpul unui ciclu menstrual lunar, se dezvoltă mucoasa uterină, iar un ovul este pregătit să se implanteze. Dacă acest lucru nu se întâmplă, debutează menstruația.

Durerile menstruale, cunoscute sub numele de dismenoree, sunt rezultatul eliberării unor hormoni tisulari numiți prostaglandine, care determină contractarea uterului în scopul eliminarii mucoasei uterine. Dacă contracția musculară este foarte puternică din cauza unei producții excesive de prostaglandine, circulația sângelui în uter scade și apare durerea menstruală.  

Nivelul crescut de estrogen și mai scăzut de progesteron poate duce la un nivel mai ridicat de prostaglandine și astfel la dureri menstruale mai intense

 

Tipuri de dismenoree și simptome

1. Dismenoreea Primară:

Dismenoreea primară este cel mai comun tip și debutează chiar înainte cu câteva zile de menstruație sau în primele zile ale menstruației (1-2 zile).

Aceasta poate începe odată cu debutul ciclului menstrual, în adolescență, fiind favorizată de un dezechilibru hormonal sau anomalii ale uterului.

Dismenoree primară, de obicei se ameliorează odată cu nașterea sau înaintarea în vârstă.

2. Dismenoreea secundară

Dismenoreea secundară este cauzată frecvent de o afecțiune medicală , cum ar fi endometrioza, adenomioza, fibromul uterin, infecțiile pelvine sau alte probleme ginecologice, inclusiv în cazul folosirii unei metode contraceptive mecanice.

Această formă de dismenoree poate apărea la orice vârstă și este adesea mai severă decât dismenoreea primară.

Simptome

Simptomele dismenoreei pot varia în funcție de tipul și severitatea sa.

În general, simptomele pot include:

  • Durere abdominală însoțită de crampe
  • Durere în zona inferioară a spatelui și în regiunea pelviană
  • Grețuri și vărsături
  • Oboseală și  senzație de slăbiciune
  • Dureri de cap
  • Diaree sau constipație
  • Sensibilitatea sânilor
  • Schimbări de dispoziție, cum ar fi anxietatea sau iritabilitatea

 

Suplimente și remedii pe bază de plante

Există o serie de suplimente și remedii pe bază de plante care te pot ajuta în gestionarea acelor simptome neplăcute în mod natural și eficient.

1. Magneziul

Magneziul este cel mai important supliment pentru durerile menstruale.

Cum acționează?

Reduce producția de prostaglandine și relaxează uterul. Este important de menționat că magneziul poate fi folosit atât în prevenirea, cât și în tratamentul acut al durerilor menstruale. (1)

Poți lua magneziu pe tot parcursul lunii pentru a preveni formarea excesivă de prostaglandine proinflamatorii și poți crește doza în perioada menstruală pentru a reduce durerea acută. Se recomandă 250-350 mg de magneziu glicinat administrat pe zi, până la 500 mg (250 mg de 2x pe zi) în faza acută.

Disruptori ai magneziului

Unul dintre cei mai comuni sunt stresul cronic, consumul de cafeină și consumul ridicat de zahăr.

2. Acizi grași omega 3

Acizii grași omega 3 s-a demonstrat că sunt extrem de eficienți în reducerea simptomelor asociate menstruației.

Cum acționează?

Acizii grași Omega-3 reduc producția de prostaglandine.(2)

Se recomandă administrarea a 2000 mg pe zi.

De asemenea, este util să reduci consumul de acizi grași Omega-6 inflamatori.

Disruptori ai omega 3

Dieta tipică occidentală conține de 10 ori mai mult omega-6 decât omega-3.

Acești acizi grași omega-6 provin în principal din uleiuri vegetale rafinate adăugate în alimentele procesate. Mulți experți consideră că raportul optim între omega-6 și omega-3 este de 2:1. (3)

Consumul excesiv de omega-6, prezent în alimentația obișnuită, poate compromite beneficiile antiinflamatorii ale omega-3.

3. Ghimbirul

Ghimbirul este folosit de mulți ani atât în bucătărie, cât și în medicină. Astăzi, este un remediu popular recomandat pentru diverse afecțiuni, inclusiv crampele menstruale. Datorită proprietăților sale antiinflamatorii și analgezice, ghimbirul poate ajuta la reducerea durerii și balonării. (4)

Studiile ne arată că un consum de 750–2.000 mg de pudră de ghimbir în primele 3–4 zile ale ciclului menstrual poate reduce durerea. (5) (6)

De asemenea, ghimbirul s-a dovedit a fi la fel de eficient ca și medicamentul Novafen (combinație de acetaminofen, ibuprofen și cafeină) în reducerea durerii menstruale. (7)

4. Uleiurile esențiale

Uleiurile esențiale de lavandă, scorțișoară și trandafir sunt cunoscute pentru faptul că ajută la ameliorarea durerilor menstruale.

Lavanda:

Folosirea uleiului de lavandă în aromaterapie poate ajuta la reducerea durerii din timpul ciclului menstrual. Un studiu a arătat că studenții care au folosit ulei de lavandă au simțit mai puțin disconfort. (8)

Scorțișoara:

Masarea abdomenului inferior cu ulei de scorțișoară poate ajuta la reducerea inflamației și a durerilor menstruale. Scorțișoara este cunoscută pentru proprietățile sale antiinflamatorii. (9)

Ulei esențial de trandafir:

Femeile care au primit tratament cu ulei de trandafir în aromaterapie au avut mai puține dureri menstruale decât cele care nu au primit acest tratament.

Mod de utilizare

Diluează-le cu un ulei purtător de cocos, migdale sau struguri și masează partea inferioară a abdomenului. Foarte important este să faci un test de sensibilitate cutanată, înainte.

 

Cu ajutorul acestor suplimente , remedii  pe bază de plante și uleiuri esențiale poți gestiona mai eficient durerile menstruale și îți poți recăpăta echilibrul și confortul în timpul ciclului menstrual.

De reținut Suplimentele, chiar și cele naturale, pot interacționa cu alte medicamente pe care le iei, așa că vorbește întotdeauna cu medicul tău înainte de a adăuga ceva nou. În plus, aceste suplimente funcționează cel mai bine atunci când sunt combinate cu obiceiuri sănătoase, cum ar fi evitarea alimentelor procesate și a zahărului, odihnă adecvată, gestionarea stresului și exercițiile fizice regulate

Dieta

  1. Frunzele verzi precum spanacul și varza kale sunt pline de antioxidanți și ajută la reducerea inflamației.
  2. Alimentele bogate în acizi grași omega-3, precum somonul, semințele de chia și semințele de in, pot ajuta la reglarea dezechilibrelor hormonale și contribuie la inhibarea prostaglandinelor proinflamatorii.
  3. Alimentele bogate în magneziu, precum bananele, ciocolata neagră și nucile, pot contribui la relaxarea mușchilor și ameliorarea crampelor. Nu uita să iei un supliment de magneziu, dacă ai nevoie de un ajutor suplimentar.
  4. Nu uita să te hidratezi! Apa este esențială pentru sănătatea generală și poate, de asemenea, să amelioreze durerile menstruale.

 

De evitat

Lactatele și grăsimile saturate de origine animală cresc nivelul de prostaglandine proinflamatorii,  încearcă să le limitezi cât mai mult posibil sau ideal, să le elimini complet din dietă.

Evită uleiul de rapiță și alte uleiuri rafinate bogate în omega-6 deoarece cresc producția de prostaglandine proinflamatorii care provoacă crampe.

Sfaturi de îngrijire personală

În afară de remedii și schimbări alimentare, practicile de îngrijire personală pot influența semnificativ gestionarea durerilor menstruale. Iată câteva sfaturi de îngrijire personală pe care le poți integra în rutina ta:

 

  1. Exercițiile, precum yoga sau plimbările, eliberează endorfine și cresc circulația sângelui, reducând astfel crampele.
  2. Terapia cu căldură, poți folosi o sticla cu apă caldă sau poți face o baie caldă. Aceste metode relaxează mușchii și ameliorează durerea.
  3. Prioritizează somnul și odihna. Corpul tău are nevoie de timp pentru a se regenera
  4. Adoptă tehnici de gestionare a stresului precum meditația, exercițiile de respirație profundă sau journelingul.
  5. Relaxeză-te și destresează-te fă o baie caldă, citește o carte sau ascultă muzică liniștitoare.

Orgasmul

Când avem orgasm, corpul nostru eliberează endorfine, care sunt analgezice naturale. Acesti hormoni ai fericirii pot ajuta la reducerea intensității crampelelor menstruale și oferă o senzație de relaxare.

Acupunctura

Acupunctura este extrem de utilă pentru femeile care suferă de dureri menstruale. Într-un studiu, pacienții care au făcut acupunctură au raportat o scădere semnificativă a durerii. (10)

Recomandare

Este recomandat să consulți întotdeauna un specialist înainte de a începe orice regim cu suplimente sau tratamente naturiste.

Timpul de reflecție

Ia-ți timp să te gândești și să te conectezi cu tine.

Relaxează-te și gândește-te la ultima lună. Fii blând cu tine și observă tot ce ai realizat, dar și ce ai putea îmbunătăți.

Ascultă-ți instinctele și notează ce simți că trebuie să lași în urmă și ce ai vrea să schimbi în viitor.

Gândește-te că poate durerile menstruale îți transmit un mesaj important, poate este timpul să încetinești și să te odihnești mai mult.

Este interesant să ne gândim că acest disconfort ar putea fi o formă de comunicare din partea corpului nostru, îndrumându-ne către o mai bună înțelegere a propriilor noastre nevoi.

 

 

Cu drag, Sanzi, Farmacist cu Abordare Holistică a Sănătății.

Urmăreşte-mă şi pe Youtube pe pagina Naturalistica

Urmărește-ne pe :

Descarcă Ghidul Pentru Începători

 

10 Plante Medicinale. Rețete pentru sănătate și frumusețe.

You have Successfully Subscribed!